onsdag 25 juni 2008

Paris

Några underbara dagar i Paris med mycket minnesvärt sagt, tyvärr minns vi inte alla roliga kommentarer och konversationer men här kommer det vi faktiskt minns.

Hanna börjar äta på en dammsugare men det är lite kämpigt:
"Hihihi...Det går inte att tugga...eller svälja.."

"Du har många uppenbarelseformer du, Fadern, Modern och Sonen." - Maria som syftar på att Hanna är gud
"Ibland är jag även den heliga anden, men då är jag mer den oheliga anden." - Hanna

Pendeltåget mellan flygplatsen och Paris city är helt fullpackad, alla står verkligen och trycker sig mot varandra, då beskriver spontant en av fransmännen trängseln:
"Sardinebox!"

"Fransmännen är inga kattdjur." - Maria om att många har hund i Paris

Moa och Maria har vaknat och ligger och pratar medan Hanna sover.
"Mata hönsen! Så det blir tyst." - Hanna syftar på M&M

Tokfrallorna kommer springandes från Donken mitt i natten, i full fart in på hotellet där det sitter en receptionist dygnet runt som tittar konstigt på oss.
"You did a little sport?" - Receptionisten
"Hmm....yeah..." - Tokfrallorna

"Jag förstår inte hur ni står ut med mig. Jag sitter på toa ett tag så slipper ni mig." - Hanna till Moa och Maria

"I wanna kiss you all." - Pariskis
"Kiss him." - Hanna och Maria
"Now I have already done that." - Kisen
"Do it again." - Hanna och Maria
"No." "You're crazy?!" - Kisen
"Yeah we are crazy." - Maria
"You're crazy but you wont smack!" - Kisen

"Nu går vi." - Svensk 1 på Donken
"Ja, jag orkar inte knipa ihop skinkorna mer." - Svensk 2

"Jag argumenterar inte klockan fem på morgonen." - Hanna när Maria försöker övertyga henne om att ta den sista godissmurfen

Klockan är strax före sex på morgonen när receptionisten säger:
"Good evening!"
"Good morning..." - Maria

Inga kommentarer: