torsdag 18 september 2008

Studentliv

"Jag har letat hela kvällen efter någon att gå hem med. Ska ni gå hem nu?" - Rikard.

Rikard sitter på en mur som några tjejer satt på innan i en och en halvtimme, han tänker försöka slå rekordet fast det går inte så bra:
"Nu har vi suttit här i fyra minuter och det är kallt. Vi skulle nog klara tio men vi får nog erkänna oss besegrade av tjejerna."

"Jag kommer må så dåligt imorgon, tyska soldater i kriget som blev skjutna och sedan låg och led innan de dog mådde nog dåligt men jag kommer att må sämre." -Rikard

"Ni bevittnar nu ett historiskt ögonblick, det här är första gången jag går på den här vägen." -Rikard
"Har du aldrig gått här fast du bott här ett år?" - Maria
"Jag har bara sprungit här förut." - Rikard

"Var kommer du ifrån?" - Simon
"Ett jättelitet ställe, Hofors väster om Gävle." - Maria
"Jaha, Radioaktiva räkor kommer ju därifrån!" - Simon

en föreläsare håller i en penna och ska demonstrera en sak genom att sätta den i munnen men hejdar sig:
"Jag vill inte göra det för det är nog någon proffessor som har slickat på den här tror jag."

Föreläsning om språk
"'Köp din brud eller balklänning hos oss.' Ja, tack! Jag har inte hittat min brud än." - Föreläsaren
"Jaha, har de bindestreck då ska vi ringa och gratulera."

Vad läser du för utbildning? - Föreläsare i studieteknik
"Journalistprogrammet." - Maria
"Jaha, vilken restaurang ska du jobba på?" - Föreläsaren

Är det någon som är från Härnösand?" -Pelle
Tystnad i bussen
"Från Kramfors?" - Pelle
Ännu mer tystnad
"Bra för det är Sveriges tråkigaste stad och Kramfors är ännu tråkigare, jag skrev en gång i en artikel som publicerades i olika tidningar: 'Kramfors, ni vet staden mitt emot Konsum' och det blev ett jävla liv för de höll precis på att försöka förändra uppfattningen att det är en tråkig kommun" - Pelle

"Ni är bara bäst, räcker det att jag säger det redan nu. Ni har gott rykte ute i mediesverige ta vara på det." - Om journalistutbildningen i Sundsvall

"Ni har sökt er till den här utbildningen för att någon inte såg er tillräckligt mycket när ni var små." - Björn Häger till eleverna på Journalistprogrammet

"Alla var där, han utan hår var där...hon med håret var säkert också där." - Björn Häger om presskonferens om Gudrun Schymans alkoholism

"I Sverige säger vi inte 'jag älskar dig', vi säger jag har satt på kaffet." - Björn Häger

"Det här är världens roligaste jobb! Ni får ringa till vem som helst om vad som helst!" - Björn Häger om att vara journalist

"Att vara först är journalistik, att vara bäst är mer konst." - Per Lindström

"Är ni här för att ni är intresserade eller för att ni är kändiskåta?" - Johan om elever på väg till Lars Danielsson föreläsning

"Hellre ökänd än okänd, ett citat av Per Ledin. Vad säger du om det?" - Journalistelev
"Jag har alltid sett Per Ledin som en ganska dålig hockeyspelare." - Lars Danielsson

Inga kommentarer: