måndag 15 december 2008

Smått och gott

"Då blir man väl journalist, om man får ihop en hel sida på gång." - Peter Gradin, hockeytränare, syftar på att gång är en tråkig sport.

"Jag är mobil. Jag har ben även om jag har fyllt 50." - Peter Gradin om att göra en intervju inne i ishallen istället för i restaurangen

"Nu ska inte jag stå här och leka doktor Phil...men..." - Per vid opposition på en annan grupps tidning

"Jag ser till min fasa att de runda hörnen är tillbaka. Jag hade hoppats på att slippa se den 90-talsrevivaln." - S-O om hur jour08 och bildjour08 redigerat sina tidningar

"Som ni märker håller jag på och provar olika föreläsningstekniker för att utveckla mitt pedagogiska arbete, det ska man göra. Förra gången stod jag och hade en enkelriktad, idag tänker jag sitta om det är okej för alla, det blir mer avslappnat då." - Magister Holt

"Du kan nästan kasta dit en spännande banan eller en morot." - Pelle om att få liv i ett uppslag

Pelle pratar om gamla amerikanska presidentkandidater, uttalandena är det bästa med det:
"Aaal Gåår."

Någon har gjort en nöjesguide till Melodifestivalen och Pelle kommenterar uppslaget med:
"Någon guide för något nöjesprogram på fredag eller lördag."

"Det var kul. Jag känner mig upplyft bara av en sådan sak." - Gulliksson om att jour och bildjourklasserna sitter blandade på föreläsningen

"Det här är det skydd vi har mot allehanda tokfransar, diktatorer och andra stollar som vill förstöra vårt samhälle." - Gulliksson om tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen

Inga kommentarer: