torsdag 12 mars 2009

Tidningsveckor

"God morgon! Har du sovit gott?" - Ingemar till en elev som gäspar
"Jag såg nästan vad du har ätit till frukost." - Ingemar fortsätter

"Han har stavat fel. Fy! Fy! Fy!" - Ingemar om en journalist

"Jag blir alldeles svettig jag. Jag går ut och torkar pannan." - Ingemar när han föreläser

"Är du 25 Ida? Är du så gammal...?" - Ingemar om student
Liten stund senare:
"Det gör väl inget att du är 25." - Ingemar igen

"Om ni skriver så är det er det är fel på, inte på mig." - Ingemar om elever som citerat en person på ett sätt som han inte förstod.

"Det finns ju sådana som det är lite fel på...haha...ja det finns ju det." - Ingemar om elever som inte får praktikplats

"Då är inte jag så jävla gammal, men jag är åldersadekvat. Jag har vaknat sent. Jag är ungefär 35-40." - Pelle som är närmare 60

"De är för jävliga på att äta...sloopp säger det." - Pelle om hund som ätit tre skivor blodpudding på en minut.

Inga kommentarer: