måndag 27 oktober 2008

Lördagkväll i Borlänge

Konversation i garderobskö på S2:
"Ursäkta, letar ni efter en rik pojkvän?" - Kis vid namn Henrik
"Jag letar efter rika pojkvänner från Sundsvall till dem. Jag vill koppla dem till Sundsvall." - Maria om Moa och Hanna
"Jaha. Jag är rik men jag har tyvärr ingen koppling till Sundsvall." - Henrik
"Va synd."
"Jag har en mamma som bor i Sundsvall, men jag har ingen koppling dit... Usch vad hemskt." - Henrik

"Jag antog att ni var äldre eftersom ni inte hade kortkort och uringning ner till naveln." - Henrik

"Ni kanske undrar vad ni kommit till för ställe...men där finns det chips." - Henrik om "efterfest"

"Hon är jätteliten, typ...88:a." - Henrik
"Som vi då." - Hanna, Moa och Maria

"Och så kan ni mysa med Johans skägg, det är väldigt mysigt." - Henrik tipsar om aktiviteter på efterfesten

"Är det några som är sugna på att dela en flarra vin?" -Henrik
"Nej tack."
"Inte jag heller, jag ska nog bara dricka vatten." - Henrik

"Jag känner bara killar i Grängesberg." - Maria
"Åhå! Grrr." - Henrik

Hanna pratar med Moa om smörgåstårta med slemmig kassler.
"Va, vem var slemmig?! Johan?" - Henrik

"Vad trevligt att gå armkrok som bildat folk." - Henrik till Maria

Inga kommentarer: