lördag 29 november 2008

Gatufesten 2008

Hittade en del citat från sommarens Gatufest i Sundsvall idag som inte blivit upplagda här.

Magnus Uggla spelning
En medelålders man står mitt bland en massa unga människor nästan framme vid scenen och trängs inför Magnus Ugglas spelning. Han blir allt mer otålig och försöker ta kontakt med några runt omkring.
"Vet ni att han är 55 år? Och ändå står ni här..."

"Tror du vi får in 55 åringen?" - Mannen frågar denna fråga typ 20 gånger tillslut orkar Maria inte höra honom längre och svarar:
"Ja, när klockan är elva och han ska börja kommer han nog."
"In med Ugglan!" - Mannen

"Du är lik henne..." - Mannen som tittar på Sophie
"Vem?" - Sophie
"Hon...Amanda Jenssen!" - Mannen

Håkan Hellström
Presentation innan spelningen:
"Ni är här för att se Sveriges bästa band...men Hellacopters börjar inte förän om två timmar! Ni får hålla tillgodo med en falsksångare från Frölunda."

MotoBoy
MotoBoy spelar på lilla scenen samtidigt som Håkan Hellström.
"Vi ska försöka överrösta Håkan, eller ni ska. Det är jag säker på att ni kan." - Moto Boy
Alla jublar.
"JA!!! Igen, igen!" - Moto Boy
Jubel
"Ja! Nu hörde han och börjar fundera, tankarna går runt i huvdet och så glömmer han texten." - Moto Boy

"Hårdrockarna är egentligen de snällaste...det är hiphoparna man ska akta sig för." - Moto boy i ett resonemang om turnéliv.

"Vi ses på den där scenen." - Moto Boy och pekar mot Stora scenen

Mellan spelningarna
"Du kan ju inte ta tjejens blomma och ge den till mig bara för att jag har små bröst." - Tjej

"Årets monster-stoch! Hon kom fram till mig helt okänd och ville ligga med mig!" - Johans kompis

Timo Räisänen
En tekniker kommer fram på scenen för att hjälpa till med något krångel, Timo tar tillfället i akt att bjuda ut honom till alla intresserade:
"Det här är Erik! Visst är han snygg tjejer?!? Han är jättekul att hålla på med."

Inga kommentarer: